سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تعویض المنت ماشین لباسشویی مدیا

اگر المنت سالم باشد باید آب لباسشویی به خوبی و به حد نیاز گرم شود.

مقاومت یک المنت به صورت نیمه هادی است و اگر سالم باشد باید بین 30 تا 150 اهم باشد.

در صورت ایراد باید سیم های مربوط به المنت بررسی شود.

در قسمت وسط المنت لباسشویی سوراخی تعبیه شده است که نصب سنسور دما در این قسمت می باشد. که به کمک این سنسور دمای داخلی به طور مداوم تست می شود. وقتی دما به اندازه مورد نظر رسید، فرمان هایی که نیاز است صادر می شود.

اگر المنت خراب باشد، مقاومت آن بسیار بالا می رود و به بدنه اتصال پیدا خواهد کرد.

معمولا المنت لباسشویی ها تقریبا شبیه به هم می باشند. تعویض المنت لباسشویی مدیا هم مانند سایر دیگر لباسشویی ها می باشد.

المنت لباسشویی سوخته است

زمانی که المنت دمای لازم را منتقل نمی کند و خراب می شود، ممکن است ماشین لباسشویی بدون اینکه آب وارد آن شده باشد شروع بکار کرده باشد.

از باز بودن شیر ورودی آب هنگام شستشو مطمئن شوید.

زمانی که المنت از برد فرمان می گیرد، ممکن است تشخیص نبودن آب انجام نشود.

در لباسشویی های مدل قدیمی قرار گرفتن هیدروستات به صورت سری بود و این اتفاق کمتر پیش می آمد و از المنت محافظت می شد اما در مدل های جدید لباسشویی که از برد الکترونیکی استفاده می شود ممکن است این اتفاق بیافتد و المنت بسوزد.

خرابی یا ایراد در برد الکترونیکی

اگر برد الکترونیکی خراب شود و یا قطعات الکترونیکی در برد یا رله به هم چسبیدگی پیدا کند، دستور می دهد تا جریان المنت قطع شود اما رله جریان را ادامه دهد و در نهایت المنت بسوزد و باید برای تعویض المنت لباسشویی مدیا اقدام کرد.

  • کد خطای E41 و E40 که این ارور مربوط به خرابی برد الکترونیکی در لباسشویی مدیا می باشد.

فرسودگی المنت لباسشویی مدیا

زمانی که لباسشویی را برای شستشو به آب شهری متصل می کنید، ممکن است بر اثر املاح زیاد باعث فرسودگی و خوردگی قطعات لباسشویی و رسوب در آنها شود. المنت لباسشویی هم از این امر مستثنی نیست و ممکن است به مرور فرسوده شود و باید در این حالت تعویض المنت لباسشوی مدیا توسط یک تعمیرکار مجرب انجام شود.

می توانید برای رفع این مشکل، یک فیلتر بعد از ورودی شیر آب نصب کنید.

جرم روی المنت لباسشویی مدیا

اگر تا به حال جرم گیری برای لباسشویی خود انجام نداده اید، ممکن است با مشکلات زیادی روبرو شوید. هر شش ماه یکبار جرم گیری را انجام دهید تا بعد از مدتی لباسشویی جرم یا رسوب نگیرد.

زمانی که المنت جرم می گیرد، به علت داغی زیاد در این قسمت سولفاته می شود و بین آب و قسمت فلزی المنت قرار می گیرد و مانع این می شود که حرارت انتقال پیدا کند و المنت خراب می شود و باید تعویض المنت لباسشویی مدیا را انجام دهید.